Πέμπτη 29 Δεκεμβρίου 2016

ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΠΑΘΗΜΑ

   Σε λίγο μπαίνει το 2017 και θα φέρει αλλαγές (για άλλη μια φορά) στην παιδεία. Τι πρωτότυπο! Κάθε δυο τρία χρόνια αναγγέλλονται αλλαγές (συγνώμη μεταρρυθμίσεις), οι οποίες είτε δεν εφαρμόζονται είτε εφαρμόζονται αποσπασματικά είτε ξεφτίζουν μέσα σε μικρό διάστημα από την έναρξη της  εφαρμογή τους. Πασπαλίζονται συνήθως στην αρχή με ωραία λόγια, καλλιεργούν προσδοκίες υπόσχονται και το απαραίτητο "κατάργηση των εξετάσεων και μείωση της παραπαιδείας" και μετά μία από τα ίδια!
Όλα περιστρέφονται γύρω από τις εισαγωγικές. Κι όλα καταλήγουν σε κάποια μορφή πανελληνίων ή πανελλαδικών ή εισαγωγικών ή γενικών εισαγωγικών, με τέσσερα μαθήματα, με πέντε μαθήματα, με έξι μαθήματα, με επτά μαθήματα, με εννιά μαθήματα, με όλα τα μαθήματα και όλο τα ίδια αποτελέσματα! Συμμετείχα τη δεκαετία του ΄80, ούτε καν θυμάμαι πως τις λέγαν τότε και πόσα μαθήματα εξετάζονταν αλλά μάλλον δεν έχει αλλάξει η ουσία μέχρι τώρα!
    Δεν προσπαθώ να κάνω τον ειδικό έχουμε άλλωστε στην Ελλάδα ειδικούς διασκορπισμένους παντού! Στα υπουργεία, στα κανάλια, άσε που οι γονείς με το που τελειώνουν τα παιδιά τους το Λύκειο (δικαιολογημένα μετά το λούκι που περνάνε οι άνθρωποι) γίνονται και ειδικοί! Θα σου πουν για τα μαθήματα, για τη βαθμολόγηση, για τα δύσκολα ή εύκολα θέματα, για τα τους βαθμολογητές, για τα μόρια για τις σχολές, τα πανεπιστήμια, για τις εισαγωγικές στη Γαλλία, για το εκπαιδευτικό σύστημα της Φιλανδίας κι ότι άλλο μπορείς να φανταστείς! Δίνουμε εξετάσεις λένε οι μαμάδες. Όλη ή οικογένεια στο πόδι!
  Δε γνωρίζω (ή μήπως γνωρίζω;) την τύχη των αλλαγών που θα γίνουν ελπίζω να είναι εφαρμόσιμες πρώτα απ΄ όλα και να μην δημιουργήσουν μια καινούργια γενιά "πειραματόζωων" όπως όλες οι προηγούμενε απόπειρες μεταρρυθμίσεων που τελικά κατέληξαν στη συντήρηση κι όχι στη μεταρρύθμιση της εκπαίδευσης. Πολύ το φοβάμαι όμως και θα ήθελα  να ρωτήσω τους αρμόδιους και τους υπουργούς (πρώην, νυν κι επόμενους) που εμπλέκονται και θα εμπλακούν στις διαδικασίες:
  - Έχουν διερευνήσει πόσο ώριμη είναι η Ελληνική κοινωνία (από πλευράς νοοτροπίας εννοώ)  να δεχτεί τις όποιες  προτεινόμενες αλλαγές; Για παράδειγμα ακούω για "περιγραφική αξιολόγηση". Αν το καταλαβαίνω καλά, ο δάσκαλος θα δίνει γραπτά στο γονιό αυτά που του λέει τώρα προφορικά όταν πάει να ενημερωθεί! Πόσο εύκολα θα το δεχτεί αυτό ο γονιός και πόσο εύκολα θα το γράψει ο δάσκαλος;
  - Γνωρίζουν σε τι εκπαιδευτικό προσωπικό απευθύνονται; Μπορεί να εκθειάζουν οι εκάστοτε υπουργοί τους εκπαιδευτικούς που κρατούν ανοιχτά τα σχολεία και τέτοια μπλα - μπλα αλλά αυτοί είναι από δυο τρεις μέχρι τρεις τέσσερις σε κάθε σχολείο με τους υπόλοιπους τι θα γίνει; Μπορούν να διδάξουν αλλιώς ή θέλουν να διδάξουν αλλιώς; Θ' αξιολογηθούν; θα επιμορφωθούν; θα πληρωθούν κανονικά ή θα αφεθούν στην τύχη τους; και με τι χρήματα θα γίνουν όλα αυτά;  με το 0,05% επιπλέον στην παιδεία του φετινού προϋπολογισμού ή με τα ΕΣΠΑ;
  -Θα καταργηθούν οι Εισαγωγικές και μαζί τους και τα φροντιστήρια και τα ιδιαίτερα θα φθίνουν μέχρι τον μαρασμό και την οριστική αυτοκατάργησή τους!(κάτι σαν το Κράτος στον πάλαι ποτέ υπαρκτό Σοσιαλισμό!*) η θα αλλάξει το περιτύλιγμα μόνο και θα τρίβουν τα χέρια τους πάλι οι αετονύχηδες της παραπαιδείας όπως γινόταν σε κάθε μεταρρύθμιση; Να θυμίσω τι έγινε με την εφαρμογή της περιβόητης "τράπεζας θεμάτων"; Κάθε απόπειρα μεταρρύθμισης (;) πολλαπλασιάζει συνήθως την  παραπαιδεία.
Λέω να μη συνεχίσω τα ερωτήματα........ Καληνύχτα μας.

Καλή Χρονιά!

* για τους νεώτερους το Κράτος εκεί όχι μόνο δεν αυτοκαταργήθηκε αλλά ισχυροποιήθηκε κι έγινε περισσότερο αυταρχικό 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχολιάστε! Καλός είναι ο διάλογος ....